fredag 9 oktober 2015

NÄR SOLEN ..SJÄLVA LIVET STIGER UPP

Att kliva upp före solen och se när den vaknar
För att ta plats och hålla oss jordvarelser vid LIV
ÄR lika fantastiskt VARJE gång..varje dag som jag får vara med om det
Ibland är den gigantiskt stor..med kraftfull utstrålning
IGÅR var en sån dag








Det har sina fördelar att kliva upp tidigt
Tänk vad jag annars skulle missa att få se och uppleva
Härifrån skogen önskar vi er alla en STRÅLANDE HELG

Andäktigt står jag
Inför den syn jag ser
Ett eldklot växer
Stiger upp mot skyn


Rött
Orange
Gult
Glöder...strålar starkt dess sken

Vilket makalöst skådespel
En så storslagen färg och ljussymfoni
Naturen ..så generöst bjuder mig på
Denna tidiga morgon

Känns som om jag får vingar
Av all den energi
Som solens uppgång mig ger

(livsvandrerskanisb)

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fina och stämningsfulla bilder!

    SvaraRadera
  2. TACK...naturen är en oslagbar och fenomenal fotomodell :)

    SvaraRadera