tisdag 6 oktober 2015

MOTSTÅDSKRAFTER och INVÄNJNING

Natten hade lämnat efter sig ett täckande och TJOCKT islager

över hästarnas stora vattenbalja

Inte ett tunt och skört som dagarna innan ..nää REJÄLT tjockt
Mig icke gilla höstens första kyla som i morse var 7 MINUS
Så nu är det VINTERKLÄDER som gäller

Men vädret skiter ju i VAD jag tycker om den saken
Behöver nog gå en tankeförändringsmatch med mig själv
För motstridiga känslor tar på kroppen och suger musten ur sinnet
Då motståndet mot kylan..drar ner mitt humör ett snäpp
och det har jag ingen lust med
Att låta den gnyende rösten får något utrymme i mitt liv.. min dag
Kanske är det bara ovanan ÄN som gör det
Ni vet det här med INVÄNJNING och sånt

HÖSTEN är HÄR
Har inte hunnit vänja mig än
Snart är det JUL
Sen börjar det LJUSNA
Så är det VÅR
Sen SOMMAR

Hinner inte vänja mig vid VÄRMEN
Förrän det är HÖST ..IGEN

Sen VINTER

Så har det gått ETT ÅR

ALDRIG hinner jag med att vänja mig

(livsvandrerskanisb)


Härifrån skogen önskar vi er alla en LJUS och HOPPFULL TISDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar