tisdag 20 oktober 2015

INOM RÄCKHÅLL


Igår kväll lyste månskäran STOR och färgsprakande på andra sidan berget
-bak skogen DÄR den höll på att försvinna
Det gäller att VETA var man har kameran
För onödigt letande..som igår ..hann jag INTE med att få med HELA skäran
Ändå brukar jag nu för tiden vara ytterst noga med
att ha kameran inom syn och räckhåll
För det händer mycket i naturen och det som händer... händer snabbt

När jag lite TIDIGARE.. på morgonsidan gick efter vägen för att ta mig till skogen
Stannade en bil för att berätta vad han och en kompis sett
När dom var på väg hem på kvällssidan.. bara en liten bit bort från mig
Vid de vildas övergångsställe
Först såg dom ÄLGEN och sen ett par glimmande ögon till
VAR det en KALV
Näää när älgen fått väder på vad det var BAR det av
För det var en BJÖRN
Jag tackade för att han tog sig tid att stanna och berätta det för mig
För då fick jag en bekräftelse på vad mina djur "talat" om och reagerat på
Och vad jag själv misstänkte
Det känns bra att få det BEKRÄFTAT..det stärker mitt självförtroende
När det gäller det här med djur,doft och det tysta
men ack så "vältaliga språket" som djuren står för

I morse ..i tidig morgontimma,skulle jag fota de klart lysande stjärnorna
Men det var så fuktigt..att stjärnorna blev gömda bland fuktpunkterna
Men mitt ibland alla fuktfläckar lyser dom
Åtminstone väglyset syns lysa klart på bilden

Härifrån skogen önskar jag er alla en starkt lysande Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar