onsdag 28 oktober 2015

I MÅNENS BLICKPUNKT

Dom sover än .. mina två barnbarn
Så jag passar på att skriva några rader
Innan dagen åter ljuder av deras skratt ,fart och fläkt
Livsfläkt
Igår var dagen fylld med kurragömma,badminton,skapande och fantiserande
finns i sjön..då jag storligen förlorade i det kortspelet
Vi blev överbjudna till vår granne Siv på nybakad äppelkaka med vaniljsås till
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Hönorna stod åxå på besökslistan..


När sen kvällen och månen dök upp..kokade jag varm choklad och bredde smörgåsar
som jag stoppade ner i korgen..
så bar det av med stolar barn och hund ner till stora hagen

Där vi bänkade oss i månens och stjärnornas strålande blickpunkt

Det tyckte dom var häftigt
Alla frågor kunde jag inte besvara..dom får jag leta upp på nätet
Det dyker alltid upp något nytt som jag får lära mig
Särskilt när jag är med barnbarnen, som är nyfikna och vetgiriga
Det blir som ett nyskapande ..då jag är i sällskap med dom
Somnade gjorde barnen FÖRE mig denna gång
Måhända månens magi och vilsamma sätt fick dom snabbt att komma till ro

Nu låter hundarna...
som ivrigt står och väntar på barnens ner-komst vid trappen
Så och Quvintuss
Så jag skall bänka mig i soffan för att se barnprogrammen
tillsammans med barnen,hundarna,katt och var sin skål med fil och flingor

Härifrån skogen önskar jag er alla en färgrik Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar