söndag 11 oktober 2015

SÖNDAG


Morgonen är/var kall och frostig

och solens ljus bländande och starkt

På vissa träd gick färgen i rosa

Och det gnistrade bland buskar och träd
som av kristaller som var upphängda där

Nere vid ån och borta vid sjön
låg frosten kvar och en lätt dimman spred magi

Själv befinner jag mig i en känslomässig berg och dalbana
Då jag NU satt ut min säljannons på hästarna
VET ju..men det är ändå väldigt jobbigt
Så jag hoppas pinan blir kort
Att någon människa fattar tycke för dom
och vill bli deras nya ägare.
En kärleksfull människa
som förstår
Att respekten och tilliten är det viktigaste
Den mellan djur och människa
Som i ALLA relationer vi har

Härifrån skogen önskar vi er alla en sinnesmjuk och varm Söndag

2 kommentarer:

  1. Såg annonsen och tycker den var bra. Att nu vänta är också en del av processen men när rätt köpare dyker upp brukar det kännas bra... Vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Vad BRA att du tyckte det..mm det är nog sant..
    det där med i väntan på rätt köpare Tack för tumhållningen :)

    SvaraRadera