söndag 25 oktober 2015

MUSIKCAFE i NORRFORS med ELVIS och DRAGSPEL


Igår kväll var vi ett gäng Grannäsbor och andra människor från olika byar runt omkring
som samlades i en fullsatt lokal i Norrfors..närmare bestämt Norrforsgården
där det var musikcafe

Där och då Johnny Wiktorsson framförde bl.a Elvissånger med stor framgång
Vid sin sida hade han sin dragspelande farbror Stig Wiktorsson från Vilhelmina

Dom väckta oss till liv..åtminstone mig
Som var trött innan jag satte mig ner..då de vilda hade hälsade på under natten
Vilket inte hundarna gillar
Men när männen satte igång.. gav musiken mig förnyad energi
Alltså vilken "pipa" denna man hade och en så fängslande röst
med sina vackra klara toner som lyftes fram ur hans strupe
Ni vet sån där sång och musik som man skulle vilja lägga sig tillrätta
och bara lyssna på hur länge som helst ..som avslappnande trygghet

Vi åhörare sjöng med i de låtar vi kände igen och det var många
Till och med jag klämde i när glädjens igenkännande text dök upp
Då fanns det inga fasthållna rösträdslor där inte

Några visor som Johnnys farbror framförde berörde mig

och som när Johnny sjöng en text av Lapplisa
och så en Elvislåt jag inte hört tidigare
Åååå vad ord är knepiga att hitta åt ibland..
när man vill beskriva något som berör
Och med det kanske ni förstår vad jag menar när det inte låter sig förklaras
Att det var tilltalande vackert att lyssna på..andäktigt så där
Hela salen fylldes av glädje och sång
Fika fick vi i pausen..då jag hade den stora turen att få Sivs Bondkaka
som påminde mig om min mamma..för hon bakade ofta såna kakor
Och de är de godaste kakor jag vet..för i dom är inbakat vackra minnen
TACK..främst till Johnny och hans farbror för er musik
Som jag varmt rekommenderar
Samt till arrangörerna och så till alla som var där
Som bidrog till den positiva stämningshöjningen

Härifrån skogen önskar jag er alla en HÄRLIG Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar