måndag 5 oktober 2015

TIDSFÖRFLYTTNING

GOD morgon

Det var en "kristallklar" morgon..
frostig,stjärnfylld och så månen på plats

När jag sen vid andra utgången kl halv sju
kollade mätaren för att se hur kallt det var..
visade den på 3 MINUS

Numer kliver jag inte upp och går ut vid tre tiden
då det INTE behövs längre
har jag lagt om mina morgonrutiner
Nu sover jag till 4- 5 ..vaknar jag 4 ligger jag och drar mig

För att sen makligt förflytta mig till klädhögen

Gör upp en brasa i vedspisen..allt medans de fyrfota har full koll på mig

redo när de magiska ordet uttalas
"nu går vi ut"
Vid första utgången får de springa lösa
Då har dom bråttom att göra det dom skall.. för att hinna FÖRST in till stallet
och käka hästskit
Sen behöver jag BARA säga ordet MAT..så kommer alla 4 springandes

Vid andra utgången är det in i skogen som gäller
Hästarna som INTE alltid gillar att dricka ur den porlande och klara kallkällsvattenbäcken
OM inte jag håller koll..då kommer dom springandes
När dom ser att hundarna och jag är på väg åt det hållet
Då de vilda ofta går samma väg och bäcken ligger lite svårt till
för att kunna hålla uppsikt..så känner dom sig tryggare om jag står där
Men dom känner,ser och hör när det är "vildfritt" om jag så säger
DÅ går dom själva dit och dricker

Denna morgon kivades dom om bästa "drickesplatsen"


Och nu är det dax för morgonens första och enda kaffekopp
Ibland kan det bli två..om jag drar till byn
Har efter sista svackan dragit ner rejält på mitt kaffeintag
Känner att jag mår bättre av det

Härifrån skogen önskar vi er alla en positiv start på den nya veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar