fredag 1 januari 2016

FREDAGsBLANDNING




Året som gått ..har varit fantastiskt och varierande .. på många olika sätt och vis

Några jobbiga och mer påträngande lärdomars insikter har dykt upp
några som jag helst velat vara utan
Men som när dom kom.. skakade om mig och fick mig att åter tänka och känna
hur oförutsägbarhet livet ÄR
och att det gäller att ta till vara på varje stund
av den tid vi får vandra omkring här på jordegolvet

Tacksam är jag för varje dag som benen och alla mina sinnen håller igång mig

Julen var fantastisk..

den vi firade i min systers och hennes man juliga tomtehus
att få dela julen tillsammans med nära och kära.. det är glädje det

Det tyckte Sigge och så

I år var det TOMTEMORS tur att titta förbi... med sin säck med en klapp åt oss var



Månen och solen har varit helt fantastiska under det gångna året
liksom stjärnorna

Som alla lyst upp mina tidiga mornar..dagar,..kvällar och nätter
med sitt klara och kraftfulla livslysande
Har ju som jag berättat om att jag har haft hela gänget här för mig själv i några dagar
Det har jag stortrivts med... att få rå om dom
Friserad blev jag av mitt sjuåriga barnbarn som gav färg åt min grånande hår
i nyanserna grönt och rosa

Vi var många av oss som fick lyster i håret av hennes hand
OCH så har jag fått en ny och fixad dator av min son
Vars fingerfärdighet när det gäller datorer är för mig imponerande
Så bilderna jag NU lagt ut ÄR dom som legat i kameran ..i vänteläge
Så ni må tro att jag är glad

Så var det då FÖRSTA dagen på resten av det NYA ÅRET här
Det nya årets inträde mötte jag upp på bron och i telefon
då jag hälsade det välkommet och gav det ett och annat förmaningsord i inträdet
Tänk ett helt nytt år..med blanka sidor att fylla i
Det ser jag fram emot

Härifrån en blåsig skog..
önskar vi er alla ett LÄRORIKT 2016,,, som blir ett HELT FANTASTISKT och MINNESRIKT ÅR



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar