fredag 29 januari 2016

LÖSGÖRANDE TYGLAR


Tänkte på det igår..på dom där känslorna
som springer omkring inom mig
Dom ...som jag försöker sätta på plats..genom att identifiera

Det gjorde jag med några igår...
då jag insåg att dom påminner mig om tiden
NÄR mina barn började komma upp i den åldern
Då avståndet utvidgades
Då dom skulle börja utforska livet.en bit längre bort från hemmet
Då man sov på ohågan..tills man hörde att dom var hemma
TRYGGA
Och tills jag lärt mig allt de NYA ..vad det innebar
För att allt eftersom släppa efter på "tyglarna"
då jag lärt känna hur dom funkar..tänker och handlar i och med sin frigörelse
Då släppte dom där ...om jag så säger.. de "orediga" eller kanske mer otyglade oron
Som det nu ÄR med hästarna
Det är som så mycket annat en PROCESS som måste få ta sin tid
Och det är ju jag som bär på ansvaret för hästarnas väl och ve
Som med barnen
Så innan jag VET hur dom samsas med natten... tills dess

I natt sov både hundarna och jag riktigt bra
Trots att hästarna fått husera i STORA hagen i natt
Den mer närma de vildas passage
Men Kl halv tre gick jag ut för att ge en giva hö och kolla läget

När dom hörde den där välkända smällen från ytterdörren
då den öppnades och sen stängdes
- kom dom springandes
Ivriga att få det dom visste att jag kom med ...MAT

Sen har jag haft en hustomte på besök..igår kväll
SOM varken hundarna eller jag hörde..(FÖR då sov vi)
och som lämnade några höbalar till hästarna efter sig ..uppe på gårdsinfarten
TACK säger jag..till den omtänksamma hustomten

Härifrån skogen önskar jag er alla en sinnesmjuk helg

I eftermiddag kommer min yngsta dotter hit med bussen från stan
DET ser jag fram emot med stor glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar