fredag 8 januari 2016

SINNENAS VAKTHUNDAR


kl är 12 ..det är mitt i natten
och jag vaknade tvärt av en påkallande känsla av att något är fel
Vet inte vad det är eller vad som väckt mig
Men vet av otaliga gångers påkallande uppmärksamhet
från förnimmelsens väktare ...som knuffar på mig... som nu.. för att väcka mig
eller andra gånger på annat sätt... vill få mig att förstå
att något inte står rätt till
-- sinnenas vakthundar är uppmärksamma---
på ljud..dofter NÅGOT som inte hör till vanligheterna..något som inte stämmer
Så jag gick ner till köket och då hörde jag det
Det var pumpen som väckt mig
det ljudet är mina sinnen välbekant med ..hur den brukar låta
Stämmer inte det... då vaknar väktarna till liv

Det visade sig att vattnet frusit
Så jag ut till bilen för att hämta kupévärmaren
Första dörren jag försökte öppna var fastfrusen
JÄKLARS sa jag som inte gett mig tid att klä mig ordentligt
och därför utan nåd blev attackerad av kylan
Turligt nog gick den andra dörren upp..så jag snabbt in och satte på värmaren
Det tog en stund...sen HÖRDE jag de LJUVLIGA tonerna av RINNANDE VATTEN

När det har varit så här kallt har jag haft en liten öppning på vattenkranen
för att hålla vattnet i rörelse..så det INTE skall frysa
Av någon anledning var kabeln upp till huvudkontoret frånkopplad
Så nog är det tur såna här gånger att sinnenas vakthundar alltid har jour

Nää nu tror jag att jag skall gå och lägga mig en stund
Men lite tur kanske jag får sova en timme eller två
för idag kommer min yngsta dotter hit..då vill jag ju vara alert

GOD natt och God morgon önskar vi er alla härifrån skogen



3 kommentarer:

  1. Ja, vi går i skift. Tur att tanken och aningen vaknade...
    /Christina som också har fruset vatten, dock bara i lagårn och som inte kommer in på blogg-kontot :-(

    SvaraRadera
  2. Du har som jag då...liite pyspunka :) :(

    SvaraRadera
  3. en pyspunka som uppkommit av annat än spiken :)

    SvaraRadera