lördag 23 januari 2016

ÖGONLYSNING HJÄLPANDE HÄNDER och LYCKOSAM

Igår..var det åter dax för ett besök till Umeå
Denna gång var det Sigge som skulle ögonlysas... borta hos VETTRIS på Djurmagasinet

När jag ringde runt för att få en tid.. visade det sig att det här med ögonlysning
INTE är en vanlig undersökning som alla veterinärer tillhandahåller
Näää det finns bara TVÅ i Norr... EN i Sundsvall och EN i Skellefteå
Det var Gertrud Burman från Skellefteå som var på Djurmagasinet och ögonlyste igår
Hon gör sina "turnéer" dit och där hon behövs.. med jämna mellanrum
Och tur är ju det för oss djurägare..att slippa åka alla milen upp till Skellefteå

Inne på Djurmagasinet var det fyllt
Med spankulerande och väluppfostrade hundar med sina mattar och hussar
Som många satt och fyllde i några papper..
SOM jag fick upptäcka att jag i tidsnöden glömt hemma

Kände mig som när jag gick i skolan och glömt att göra något jag skulle gjort
Som ett slarvigt och skuldbelagt barn..
TURLIGT nog var Sigges uppfödare Jossan där med Sigges syster,som åxå skulle ögonlysas
Så hon hjälpte mig genom att via sin mobiltelefon kolla upp Sigges data
Så åxå en av dom som jobbar på Vettris ..TACK till er TVÅ för hjälpen

Sigge..han blev alldeles till sig när han såg alla hundar som fanns där
för här i skogen stöter han han inte särskilt ofta på så många nya bekantskaper
En av alla som han försökte ta glädjens kontakt med "fräste" bara ifrån

så fort han närmade sig..det var Sigges syster
som definitivt tyckte att ha skulle uppföra sig lite bättre
Men hur hålla tillbaka sin stora glädje
DET VAR JU HELT OMÖJLIGT

Över tusen kr kostade i alla fall veterinärbesöket..
men NU är det gjort och ALLT var som det skulle.. BARA BRA
TÄNK ändå vilken flyt..vilken TUR jag hade ..från framkomsten till Umeå
Hade tänkt gå..men Sigge frös i den bistra kylan
Så äldsta dotterns sambo hämtade upp mig vid busstationen
och skjutsade mig och Sigge DIT vi skulle..som ÄR en bra bit bort
Senare fick jag åxå träffa dottern och barnbarnen hemma hos dom på lunch
FÖR just denna dag hade jag turen att dom var tillgängliga
Lyckosamt för mig
DÅ yngsta barnbarnet skulle på sån där hälsokoll som dom gör hos sjuksystern på skolan
DÄRFÖR var dom lediga..och kunde åxå sen skjutsa mig till bussen
Ibland är det som allt blir ett FLYT..bara tillrättalagt så där

Njaa INTE papperen på Sigge förstås DET som jag glömt..men ändå
Det blev ju till slut även det ett flyt
Då människor fanns JUST då och DÄR för att tillhandahålla mig sina hjälpande händer
Är det TUREN,ÖDET..eller
Har lärt mig genom åren att INTE oroa mig i onödan ATT göra trivialiteter till något stort
Utan göra det jag kan göra något åt..fråga och be om hjälp när jag behöver det
och tänka..
Det kommer att ordna sig..allt kommer att bli som det är tänkt
Det märkliga med det ÄR.. ATT DET GÖR DET ..ordnar sig på det ena eller andra viset
Som nu för Ricco,som jag oroat mig för..då den "gamle" herrn inte klarar av att vara ensam
Honom tog Siv och Kjell hand om.. TACK för det
Så HUR kan jag bli/vara annat än Tacksamt glad
Joo en EN sak till förresten ..innan jag går
Det är att inte låta stressen hårda genomslag sabba kontakten med huvudkontoret
Som den ibland lyckas med..fast jag tycker att jag för länge sedan gett den sparken
är den en illistig rackare.. som försöker smyga sig förbi vaktposterna
Så den där stressen får man se upp med..för den ställer bara till det
då den har en förmåga att kortsluta kontakten upp till huvudkontoret

Härifrån skogen önskar vi er alla en TRIVSAM helg UTAN stress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar