söndag 24 januari 2016

EN UNDERBAR DAG MED VÅRINKÄNNINGAR



Vilken härlig dag det har varit
Så jag har tillbringat större delen av min tid ute

Tillsammans med hundarna och så en sparktur senare i eftermiddag med Siv
Då vi stötte på den vackert lilaklädda Sonja på sin spark

Och solen den går ner allt senare
Och jag kände där jag gick .. hur den där våren bidar sin tid "bak kröken"
Man kunde nästan ta på den..SE och känna den..

i den höga luften och den variationsrika och färgskiftande himmelen
Ni må tro att hundarna gillade vädret lika mycket som mig


Siggehan far fram som en skottspole
så snön yr och tassarna mest befinner sig i luften
Ibland lyckas han locka med sig Biggles på en jagningslek

Biggles som mest gillar pinnlekar,dragkamp eller bara gå omkring och filosofera
OM inte räven gör sig synlig förstås..då får han fart på benen


Även hästarna njöt av den härliga dagen
Önskar er alla en GOD natt NÄR ni tänker leta upp era sängar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar