lördag 16 januari 2016

EXAMENSDAX för ELIN i AULA NORDICA

Igår drog jag iväg till Umeå med bussen
Destination Aula Nordica
För där skulle Elin ..tillsammans med ca 120 andra (inte helt säker på den exakta siffran)
få ta emot sitt diplom efter 3,5 års studier till Socionom
Det var fullsatt i aulan..dit jag kom något senare än alla andra
Men sonen hade satt sig strategiskt till..och hållit en plats åt mig
För bussen den håller ju sina tider..oavsett

Men lagom till slut-talen ,diplomutdelningen och till dom två killar
som en spelande gitarr och den andra sjöng...till det hann jag
Skall ta reda på vad dom heter och låten dom sjöng..vilket dom gjorde BRA
I stressens oreda så lagrades tyvärr inga namn i minnesarkivet

Något som förvånade mig var kvinnodominansen
Tror det var max 10 men mer mindre än fler "killar" som gått utbildningen


Jag menar... det är väl en ganska bra utbildning som kan ge jobb..lite var stans
Och en utbildning som dessutom är utvecklingsbar
Både när det gäller fortsatta studier..som annat

Och så fick jag då äntligen träffa "ansiktena"..
på dom människor jag hört talas om av Elin ..i så positiva ordalag
Och som jag själv ordfajtats med på Facebook.. som Elins pappa
Men framför alla den livssprudlande 4-åriga Viggo
Det var trevligt ..även om tiden inte var på min sida
Då jag hade en buss att passa...för att ta mig hem
så hann vi då få ett hum om varandra och det räcker ju
till nästa gång vi träffas..
Förhoppningsvis när sonen skall få ta emot sitt diplom för fullgjorda studier till socionom

INTE att förglömma den GODA och spännande smakupplevelselunchen
Det hade NI gjort bra..mysigt var det
att få vara med och fira Elin på hennes stora
alldeles helt speciella dag ..efter år av ihärdigt studiearbete

Härifrån skogen önskar jag er ALLA som var DÄR och ALLA ni som tittar förbi min blogg
En HELT UNDERBAR HELG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar