onsdag 27 januari 2016

LIV I RÖRELSE


Sigge är en mästare på att roa sig själv
Han hittar alltid på något för att ge liv och rörelse åt dagen
Som NU ..då han har det han gör..med att försöka fånga snöflingorna
som faller rikligt ner från skyn
i ett morgonväder som bär med sig 1 PLUSGRAD

Sonen som varit här... har gett liv och rörelse till min dag
Han har satt upp en spotlight ovanför mitt skrivbord..där datorn huserar
Så nu ser jag vad jag skriver
Han har skruvat i nya lampor i taket..dom som gick sönder efter varandra.. i hall och toalett
Så NU slipper jag gå med pannlampan inomhus åxå

Då mina egna armar har svårt för att hålla sig över huvudet
för att skruva bort kåpan och få dit lampan
Den tid det tar... klarar dom inte av
Så nu ni..ÄR DET LJUST i huset
Dessutom så hade han .. medans jag tog in hästarna
fixat till en GOD middag med ett gott vinglas till
Som ni förstår... rena rama festmåltiden
Och bara DET att få sätta sig till bords ..och bli serverad
För ibland ..fast mer ofta lägger jag INTE ner så stort fokus på maten
FAST jag borde...men jag får mina ryck ibland..
då tillagar jag nyttigheter i några dar eller så..
som får mig att känner mig väldigt vuxen och ansvarsfull mot min kropp
Men då tänker jag som så
OM jag skulle göra det VARJE dag..så skulle jag ju inte få känna den där känslan
Då skulle det ju bara vara/bli en självklarhet
Istället för att få känna mig så där mogen och ansvarsfull och nöjd med mig själv
som jag då får göra..när jag får mina matryck
Sen tog vi en kvällstur över till Siv och Kjell..där han fixade till deras SKYPE

När så morgonen dök upp.. skjutsade han mig ..i ett allt mer tilltagande blaskväglag
till tandläkaren där jag skulle vara kvart över 8

Men innan jag sen blev skjutsad till bussen .. för vidare färd hem

Hann jag äta lunch med sonen och Elin på Max som hade 5 nya vegetariska rätter
Jag valde en Halomiburgare..om jag nu stavat rätt..och jag vet inte om det var så den hette
Men det var en sån med grönsaker till i alla fall JÄTTEGOD
Efter det hann vi med ett besök på Biltema för att köpa vattenhinkar till hästarna
och en snabbis in på Myrorna..men där hittade jag inget jag behövde..eller ville ha
Men det gjorde Elin..en fin blus
TÄNK ändå vad mycket man hinner med...FAST tiden är så kort
DEN man har till sitt förfogande... när man är i stan
SOMNADE gjorde jag sen snabbt och sov som en stock..tills morgonen kallade på mig
Tack..för generösa och givande dagar

Härifrån skogen önskar vi er alla en välmående Onsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar