söndag 3 januari 2016

TILLFÄLLIGHETERNAS SMARTA DRAG



(,Bilderna tagna hemma hos min syster å hennes man)

På samma sätt som jag plockade fram julsakerna
Plockar jag nu bort dom
Det vill säga med långsamhetens förflyttningssteg

Det första som åkte ut var julgranen
Den barrade så förskräckligt..så när gänget åkt
Då förpassade jag den ner till hagen..då den ger en slags förströelse åt hästarna
och i de mer fasta barren finns än lite c-vitaminer att få i sig

I morse var det tallrisets tur och de hängande äpplena som fick åka ner i kökssoffan
Njaaa inte tallriset

En mycket bra plats att ha dom på .Då nästa jul inte ligger allt för långt bort
och då slipper jag leta efter de gömda julsakerna
som under året blivit övertäckta av annat..som jag just då inte behövde
Med tiden blir den högen stor och svårforcerad..
Och då får jag plocka ut ALLT i den lilla hallgarderoben för att hitta igen det jag söker
Vilket jag oftast inte är så sugen på i juletider..då annat mer roligt ligger i dagen
Så att komma på kökssoffans lättillgängliga plats..blev en höjdare
Fattar bara inte att jag INTE kommit på det tidigare
Men bättre sent än aldrig...
Mår ju bra av bara tanken på mitt smarta drag :)
Vilket ju kan låta som om jag aldrig eller mer sällan ser till den där smarta sidan av mig
Och skall sanningen fram ..så var det inte särskilt svårtänkt
Det var liksom tillfälligheten som gav mig ideen
den kom som av sig själv ..helt naturligt bara..när jag skulle dammsuga nere i soffan
och hade en tomte i hand som trillade ner och gav mig den tanken
Då jag för det mesta hellre vistas ute..är det bra om de är lätthittat och lättstädat inne
Som det ju inte alltid är

Fast om det vore det...skulle jag ju aldrig komma på några praktiska och bra idéer
Som jag får må bra av lääänge sen

Härifrån skogen önskar vi er alla en välbehaglig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar