onsdag 4 maj 2016

BÄRKRAFT


Det är ALLTID jobbigt att förlora någon...något
Den ..det du är van att ha
som en dag tas ifrån dig...försvinner..går förlorad
Det kan vara en människa,ett djur,en kroppsdel,skada,sjukdom
invanda tankar som bryts..
och som gör att du hamnar på en gungfly..en blötmyra
där du får "tjaska" omkring och leta efter ett fotfäste
-det tar på
Men det som man sen får upptäck ÄR att det gett "kondition"
..en bärande kraft som heter ERFARENHETER ,MINNEN och NYA INSIKTER
Men JUST då.. när man befinner sig där på blötmyran.. är det lite jobbigt
Då kan musik,vänner och tankeupprätthållarna ge tröst ,stöd och bärkraft
tills man hittat åt mer fast mark
Så särskilt till alla er som har det jobbigt just nu ..men åxå alla ni andra

Önskar vi Härifrån skogen en bärkraftig och stabil dag

2 kommentarer:

  1. Jo, det var en jobbig dag igår. Idag blev det sovmorgon och ganska trögt i allt men i morgon är en ny dag. :-)

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..det var ju dig i första hand som jag tänkte på när jag jag la ut mitt blogginlägg och lite allmänt som man kan må.. när dagen kommer med sorgsna jobbigheter..som man vare sig man vill eller inte måste ta om hand och klara av..för att dagen som kommer efteråt inte skall bli allt för nertyngd av gårdagen En avkopplande och omhändertagande dag önskar jag dig Kram

    SvaraRadera