måndag 16 maj 2016

NYHETER från HUSET PÅ HÖJDEN

Det är allt lite synd om Biggles
För så fort han kommer nära någon av sina kompisar.. flyr dom
Dels har han ju INGEN koll på tratten själv ,som dessutom är vass i kanten
Fast den är av plast..känns den av när han får in en fullträff
Ingen vill därför vara nära honom ..inte heller Biggles,som åxå han
försöker komma undan den

Sen så var det då dax för mig att uppsöka Kjells "folkhem" för en fotouppdatering
Som när jag kom cyklandes dit höll på med att hissa flaggan
I det något blåsiga och småkalla vädret ,som inte ens solen förmådde mildra.. mer än liiite

Och nog har han då tänkt till ordentligt..p¨å det här med säkerheten
Så att ALLA som VILL skall kunna och våga ta sig dit upp
För det är en hissnande klättring
och då kan det kännas tryggt med dubbla stegar..både framför och bakom,som säkerhet

Sen har han gjort en tunneln (rör)som är högre upp och omgärdar klättraren
Så även den mer räddhågsne kan känna sig trygg under hela uppfarten

Som den självutnämnd paparazzi jag är ..kunde jag ju bara inte banga ur
Fast jag är lite höjdrädd..

Men i vändningen in till självaste "huset"..kände jag av mina klumpiga skor
och då kom höjdrädslan över mig ..så där och då blev det tvärstopp
in till självaste "högborgen"

MEN jag klarade ju så gott som av att klättra HELA vägen upp
DET är jag stolt över..att jag inte fegade ur
Men jag fattar INTE... HUR jag kunde vara så OBETÄNKSAM och ta på mig stallkängorna
NÄR jag visste vad för uppdrag jag skulle ut på..
Nästa gång skall jag ta på mig ..för ändamålet mer VETTIGA SKOR
För upp och in i högborgen skall jag ta mig


Där Kjell redan var på plats, så jag bad honom att fota

Här visar han mig att det även går att öppna upp taket..för bättre sikt och ståhöjd
Han har då tänkt på allt
När fotandet var klart..gick vi upp till Kjells syster,hennes man och son
där vi blev bjudna på TÅRTA
Tack för den trevliga och sociala stundens avrundningen på dagens cykelrunda

Härifrån skogen önskar jag er alla en riktig höjdardag med ett stabilt innehåll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar