söndag 22 maj 2016

EN SKÖN SÖNDAG med ett UPPEHÅLL I GÅRDAGEN



Det regnade MER eller MINDRE oavbrutet under hela dagen igår
Tills fram emot kvällskvisten..då regnet gav sig av
Och ersattes med en allt tätare dimma som kom krypande
och slingrande sig fram

mellan träd,mark och nere vid ån

En dimma som tilltog allt mer..för att sen lätta ..
för att bara lämna kvar ett stråk till dagen.. nere vid ån

Som syntes i den strålande morgonen som NU är här

Dimma fascinerar mig på olika vis
då den kan vara både spännande och läskig
SÄRSKILT då man knappt ser fötterna framför sig
Det är väl den där kontrollen man mister..som är jobbig..då ovissheten kan kännas skrämmande
Att famla i blindo FÖRST..men sen... är det som med LIVET i stort
Att om man bara tar det lugnt och metodiskt ..
så får man upptäcka att man SER mer än man först tror
Om man inte låter förvirringen får övertaget över tankeverksamheten
Då är dom bra att ha och ta till dom där TANKEUPPRÄTTHÅLLARNA
Själv har jag och haft stor användning av dom i mitt dagliga liv
När jag måste stämma träff med det än INTE kända

Så ÄNTLIGEN har svalorna dykt upp..Igår kväll såg jag dom
men drastiskt reducerade..då dom minskat i antal.. år från år
Det var bara TVÅ svalor som i yster glädje över att kommit fram
Dit där dom är inprogrammerade att vara
Som glatt flög omkring ovanför mitt huvud,,till min stora glädje
Det är så sorgligt..då svalorna nog är den fågel som står mig närmast hjärtat
(Svalan symboliserar: hälsa, rikedom, lojalitet och långa resor)

Sen fick jag ta ett allvarssnack med en padda
som i kvällningen placerat sig MITT I VÄGEN..
Då den inte lyssnade på min uppmaning att flytta på sig
fick jag i handling GENOM att förflytta den med handkraft ner..tillbaka i diket
säkerställa livhanken på den.. ÅTMINSTONE för denna gång


Här ifrån skogen Önskar vi er alla en SKÖN och sprudlande Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar