torsdag 26 maj 2016

DUNDER FÄGRING RESIGNATION VIRVELDANS


Ni kan se de snabbflygande planet , som en liten prick uppe bland de grå molnen
Men jag såg det inte FÖRST..
Utan det var det höga ljudet som jag hörde FÖRST.. då det flög på låg höjd
För DÅ dundrar det rejält om dom
En snabb titt hann jag med ..
Då den dök upp och lika snabbt försvann bortom skogen vid bergskammen
Det var ett militärplan en J35 draken TROR jag..eller kanske ett SAABPLAN
HUR som så gick mina tankar till de krigsdrabbade länderna
Som av en annan anledning och i sällskap med stress och oro hör dundret uppifrån skyn
Då dom ALDRIG vet VAR dom skall släppa ner bomberna
Medans jag går tryggt i skogen när jag hör planen
FÖR det var två efter varandra som kom flygandes
Varje gång jag hör det ödesmättande dundret..går mina tankar DIT
Där människor lever med och i orons enorma stresspåslag VARJE DAG

Medans HÄR i skogen börjar blommorna försiktigt leta sig upp ur marken
mellan det torkade fjolårsgräset... med sin givande fägring

Svalorna har blivit TRE..två verkar mer hålla ihop
Eller så var det bara slumpen att en blev kvar på tråden

Och Quvintuss..han är frustrerad över den där SAKEN
Som hindrar hans väg upp till holken
Han kan sitta nedanför och titta upp en stund..men lommar sen iväg
-som jag fick upptäcka igår..till tallens holk
Där han tog ut sin frustrations besvikelse
genom att veva på för fulla muggar med tassen i holkens lilla öppning

Då jag inte hittade inte igen den andra tratten
fick det bli en förbrukad plasthink som jag skar till och satte runt trädet

Det är inte lätt att vara Quvintuss alla dagar heller

Och INTE heller för Sobella..som aldrig får vara ifred för retstickans attacker

Och det intensiva regnandet har gett en ökning av vattenmängden i ån
Som nu med fart strömmar ner .i riktning mot sjön ..i en yster virveldans

Härifrån skogen önskar vi er alla en trygg och skön Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar