tisdag 24 maj 2016

OLIKA TONLÄGEN

Från allra första början..här i skogen
Tyckte jag

När jag hörde svanarnas och tranornas,skrikande , tutande och trumpetande
nerifrån sjön och i dess omgivning
Att det var just bara det
Men med tiden har jag hört och fått inse
hur många fler och olika tonlägen dom har när dom snackar med varandra
Det är nästan så att jag ibland tror mig om att förstå
vad det är dom diskuterar och samtalar om

Som när dom är som mest ivriga,bestämda och högljudda i sitt "tal"
som igår.. när en av dom var på väg att ge sig av
DÅ låter det som ..i variationen på tonerna i deras snack
Som att dom säger

"var rädd om dig och skynda dig tillbaka" ..och så lite till och mer
Men det skall jag inte avslöja..
För då skvallra jag ju på dom..om deras hemliga liv och leverne
Det tänker jag inte göra.

Härifrån skogen i en mulen,regnig men mild morgon önskar vi er alla
en upphöjande Tisdag

Ps.. Nu har jag fått en sån där nedrans taskig fläck i kameran
Är det någon som vet HUR jag får bort den
Då den sabbar mina bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar