fredag 13 maj 2016

MIX med OMVÅRDNAD I FOKUS

Dagen som är här..bjuder på två säkra kort
För det första måste jag iväg och hämta Biggles medicin i Bjurholm
(VILKET blev till en flopp..för vad gjorde jag
JOOooooo..jag fick upptäcka att jag glömt min börs HEMMA
NÄR och DÄR jag landat i Bjurholm..8 mil helt i onödan..
Så det blev att trycka på gasen liiite längre ner och en gång till
För att hinna dit och hem igen för att inte missa hovslagaren som skulle komma förbi

Men först var det hästarnas tur att få lite extra omvårdnad inför besöket




Här sitter han på trappan när det var dax för räkningen att bli utskriven
och nästa besöks datum inskrivet

Och min kropp är "ömtålig" och gnölig idag.. efter gårdagens sjukgymnastbesök
Den känns av kan man säga..inte för att den fått någon hård behandling ..tvärtom
lite värme,elektriska impulser och lättmassage på ryggen
Den är nog känslig än DÅ den inte är färdigläkt efter fallet
och av år i sällskap med mig
Vet ju att det går över..då jag har mina tidigare erfarenheter att plocka upp ur bakfickan
Ett för övrigt mycket trevligt,naturligt och avslappnat besök
-två jämlikar i ett möte för kroppens bästa
Det gör att man mår bra fast man är i underläge som uppsökare av hjälp
Tack..säger jag för omvårdnaden och träningsvisningarna

För övrigt är Biggles så duktigt..som låter bli sitt bandage och tass
Så han får ofta vara utan sin tratt
Nu har dottern åkt hem till sina förpliktelser
Har varit skönt att ha henne här i all turbulens..
men jag känner mig inte som en förpliktelse för henne
mer som en vän som finns där för både djuren och mig
Tack säger jag..för din omtanke om oss

Allt GOTT och VÄL önskar jag er alla och en avkopplande helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar