onsdag 25 maj 2016

HJÄRNTVÄTT

Har läst om de rejäla åskvädret,som dom haft i södra Sverige.
Om hur blixten slagit ner på en innergård
Då tänkte jag kaxigt..att där ser ni
HUR oförutsägbar åskan kan vara och ÄR och att man BÖR vara försiktig
För man vet aldrig VAR och NÄR den dyker upp och VAR det tänkt sig ladda ur
Då det är rejäla krafter som är igång när åskan levererar

Mina barn är INTE bärare av samma rädsla som mig
Inte heller djuren

Så en liten avundsjuka kan dyka upp när dom så begeistrade står och tittar på åskan
och tycker det är en WOW upplevelse
När den drar igång med sin kraftfulla uppvisning
DEN känslan skulle jag åxå vilja ..att den nådde fram till mig
Att jag hann fånga upp och hålla fast den INNAN den där rädslan hann fängsla mig
MEN icke..för så fort jag hör åskan NÄRMA sig
Då är det kört med alla mina goda föresatser
För då dyker ynkligheten upp och tar kommandot
Och jag ..jag vågar knappast titta på blixten

Men jag tänker som så
ATT om jag pratar om DEN..kanske jag psykologiskt kan stärka mig
Få tankeupprätthållarna att bistå mig ..genom någon slags psykologisk hjärntvätt
För att få bort demer ingrodda ..så att nya fräscha tankar och känslor kan ta plats
Då dom som nu ...av utrymmesskäl... INTE får plats

Hoppet det lever jag än på...för jag tror på mirakel
MEN REGNET..det ljuvligt härliga som kommer med åskan
Det är helt underbart att gå ut då-det är som en inre reningsprocess
För då VET jag
att nu tar det ett tag innan åskan gör ett nytt besök
DeT är en upphöjande befrielsekänsla det
Och tänk er..att om jag inte skulle ha den där rädslan
Då skulle jag ju ALDRIG få känna av dess motsats..
DEN DÄR HÄRLIGA och BEFRIANDE GLÄDJEKÄNSLAN
som infinner sig då...när åskan drar bort

Härifrån skogen önskar vi er alla en glädjens livfulla dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar