söndag 8 maj 2016

EN SINNLIG KVINNLIG LYXSOMMARKÄNSLA



Söndagen håller ställningarna och bjuder åxå den på SOL och sommarvärme

Nätterna har varit mer kylslagna ..så det där med kläder.. har blivit på och AV
-allteftersom dagen framskridit..
Det har varit lite som att gå med två årstider i sällskap...samma dag
en i tidig morgon ..och en..en bit in i dagen
Fast natten mot innevarande dag var lite mer beskedlig i sin framtoning
så det blev inga överdragsbyxor i morse och ingen mössa heller

MEN ÄN är det då inget badväder
Fast när jag bodde i Karlstad..då skulle man MAJA första Maj
Det vill säga ta fikakorgen med sig ut och ta årets första dopp
om man vågade..för även söderöver var vattnet ISKALLT då..men en gång
kom jag då ner med fötterna..inte längre

När vädret kommer med värmen,som stannar kvar i FLERA dagar ..
känner man sig nästan lite lyxigt bortskämd

MEN så dök några mörka orosmoln upp
då väderkartan... när jag såg den... knuffade fram den där lilla rädslan
varför jag skriver LILLA beror just på att jag kände att den INTE var lika kraftfull
som den brukar och inte som förra året
och än mildare jämfört med tidigare år
VET att Jämtland och Härjedalen ligger många mil bort
Fast fågelvägen blir det ju närmare
Dessutom gör ju molnen som dom vill och tar den väg det passar dom
Där har vi inget att sätta emot
För tänker ÅSKAN hinna med en sväng förbi hit åxå ..är det ändå inget jag kan göra åt de
Sen en sak till som jag kom att tänka på
ÅSKAN är ju ett säkert kort..på att sommaren nu är på väg med stora framsteg
Den har redan med sin värme hunnit med att torka upp i skog och mark
Vilket innebär STOR brandrisk..
så det gäller ..att om man måste göra upp en eld ute
göra det med förnuftet och hjärnan påkopplade

Nu är det åxå dax för min sommartradition..
att släppa ut fötterna,måla tånaglarna och knäppa fast vristlänken
och ATT raka av vinterpälsen
Det ger en sinnlig ,kvinnlig sommarlyxkänsla :) som jag INTE vill vara utan


Härifrån skogen önskar vi er alla en lugn och härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar