onsdag 11 maj 2016

DEN GULA och FLYGAREN och VÄDERMAKTER

Det låter i skogen..ett brummande mer metallisk ljud
Än det som kommer från alla de andra vingburna
Jag tar upp kameran för att göra mig redo
Hör hur det närmar sig mig..där jag står ute på gårdsbacken

Hör att det ligger på låg höjd..klick ,klick två bilder hann jag ta
Innan det försvann bakom trädtopparna mot Grönåkershållet till

Och hästarna kopplar oftare av i hagen
Men det verkade som dom inte var lika såta vänner idag
För dom låg en bra bit från varandra..det brukar dom inte göra

Men det var kanske bara så att dom slog sin ner JUST där och då
när dom kände för det och tryggheten var på plats
då dom inte behövde hålla koll på de vilda genom ideliga doft-identifieringar
då vindläget var stillsamt för en säker doftplacering
Så hästarna visste... OM och när och i GOD tid och behövde därför inte ha dubbelkoll
för att snabbt kunna ta till flykten om någon mindre välkommen besökar skulle dyka upp
Mysigt är det i vart fall att se dom i den avkopplande vilan



När dottern och jag tog skogsturen med hundarn igår började det regna
OCH så hörde jag det.. MULLRET
Så det blev en helomvändning på snabba fötter hem
Men det blev bara ett
För när jag/vi såg den vackra regnbågen..så visste jag
att åskan fått kapitulera för andra vädermakter

Härifrån skogen önskar vi er alla en trygg Onsdag med goda inslag för både kropp och själ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar