torsdag 19 maj 2016

En WOW HÄNFÖRELSE


Min livsvandring HÄR och NU..har väckt upp mitt slumrade JAG
Och gör det allt mer för VARJE dag
Så ibland kan jag undra..hur fasiken jag skall bli/vara när jag blir 103
Om det fortsätter så här :)
I ALLA FALL SÅ
Fick jag en så där hänförande WOW känsla i Tisdags
Då jag med hundarna i sällskap var på väg in skogen


Då dök den upp IGEN..den stora rovfågeln
Och jag fick SE..det som videon visar i mitt blogginlägg om "en rovfågel på besök"
Vilket fick upplevelsen av det jag nu såg..hamna på ett helt annat plan
-medvetandeplanet

Men FÖRST såg jag den lilla tornfalken..den har hållit till här
sen jag flyttade hit..så den ser jag lite då och då
Men den är för snabb och för liten för att hamna på bild
och avståndet för stort
MEN strax efter
Dök den stora rovfågeln upp och gav mig en otrolig känsla i kropp och sinne
WOW ..var det enda jag hänförd fick ur mig
NÄR jag såg den flyga in i skogen
In i mellanrummet ..mellan de tätt åtsittande träden..
För tätt kan man tycke för en fågel med den vingbredden..
rekommenderar er att se videon då förstår ni hur sinnrikt konstruerad rovfågeln är
(liksom många andra djur i vår natur ..flygande som gående och krypandes
-som all växtlighet och så vi människor)
Alltså HELT otroligt..
Men det lär nog dröja innan jag får se samma flyguppvisning igen
Glömmer det gör jag aldrig

En sak jag kom att tänka på DÅ
att vad bra det skulle vara att ha en kamera som lik pannlampan sitter uppe på mitt huvud
med en nerhängande sladd...nära TILL att bara trycka av..när motivet dyker upp
För hur snabb jag än är..är det ÄNDÅ för långsamt innan jag får upp kameran i skjutläge
ÄVEN om jag har den i hand
skall jag hinna rikta in den mot målet och klicka på "avtryckaren"
innan som nu ..flygare hunnit försvinna..DET går snabbt det
Och har man som mig ofta hundarna med ..så kan det blir en extra fördröjning
OM dom ..men SÄRSKILT Biggles får syn på djuret FÖRE MIG ..för han ÄR stark
Sen skulle min kamera behöva ett paraply..när dagen som idag är här med regn

Skall gå in på nätet och kolla det där med huvudkamera
OM det finns såna..för tänk er vad jag då skulle HINNA med att fota

I och med att jag fått se "flygaren" i aktion har många pusselbitar fallit på plats
För i skogsdungen och i den täta skogen intill.. vid STORA hagen..
men även i den lilla ..och så i skogen bakom huset..håller DUVORNA till
(men även andra.. stora som små fåglar)
Och har så gjort i många år..men nu har jag vare sig sett till eller hört dom på ett tag
Dessutom har jag sett mycket fjädrar ligga i stora hagen
Fjädrar som jag först blev sur på katterna för..att dom tagit några fåglar
Men insåg när jag såg mängden ..att det måste ha varit större fåglar
och dom borde dom inte vare sig klara av eller vilja ta
Men nu vet jag ju vem den skyldiga är

I går.. vare sig i tidig morgontimma eller senare underdagen syntes den till
fast jag spanade
Inte heller i morse såg jag den
Så nu det blir spännande att se och höra OM duvorna återvänder till sin skog och dunge
och i mitt synfält

Där jag går i den tidiga morgonen med tystnadens olika ljud och hundarna i sällskap

Härifrån en regnig skog önskar vi er alla en hänförande Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar