onsdag 15 juni 2016

FAS TVÅ I SORGEPROCESSEN..en HYLLNING


Nu kan jag tala om DIG..du otroligt kloka häst
UTAN att brista ut i en störtflod av tårar som urlakar och gör mig orkeslös
och att därför vilja undvika människor med frågor om dig

NU orkar jag Tacka DIG Kajsa
För den tid du funnits i mitt liv..genom år och årstidsväxlingar

DU som tyckte om när jag öppnade fönstret och lät musiken strömma ut till dig
Liksom din stolthets förvåning när du lyckades få det att låta ur blockflöjten
Att sparka boll och leka kurragömma förstod du snabbt hur det skulle gå till
Liksom att få mig att förstå när det var dax för vaktombyte..vid vilan
Men när jag var snabbare än dig... när jag cyklade i hagen..då blev du sur

Allt det du lärt mig och fått mig att inse
Har inga böcker,ingen examen inga vetenskapsmän/kvinnor
-ingen sjukvård,psykolog kunnat hjälpa mig med
Ingen har kunnat ge mig dom kunskaper och insikter som DU har gett mig

FÖR DU har gett mig livet tillbaka...tilltron till mig själv



Du har fått mig att leva i nuet och att ta till vara på varje dag
Den som jag sett fram emot att vakna upp till..när jag somnade om kvällen
För därute väntade du och nya spännande utmaningar

Men det fanns och så ibland korta stunder..då jag ville stanna kvar under täcket
och slippa TÄNKA och ta itu med allt..sådana dagar fanns åxå

Tystnadens språk har du lärt mig
Att det gäller att INTE BARA HÖRA
UTAN ATT LYSSNA med ALLA sina sinnen påkopplade

När jag missuppfattade dig..genom mina tankars inprogrammerade låsningar

Stirrade du intensivt på mig NÄR du såg att jag inte förstod
för du VILLE att jag skulle förstå


Ibland när jag var sur på dig..fick jag alltid senare inse
Att det var jag som inte fattat ..då tankarna kutade fortare
än jag hann med att tänka efter

TILLTRON är en viktig ingrediens i alla relationers samarbete
ÄVEN den till oss själva
Utan den blir man både blind och döv..även inför andra
Det har Kajsa lärt mig...

Så fast jag med åldern ser lite sämre ..ser jag ändå bättre
För jag ser INTE bara med mina ögon
utan FÖRNIMMELSEN har blivit min syn och hörselförstärkare


Du har visat mig vägen UT genom labyrinten
-där jag tappade bort mig själv i irrgångarna under några år
Du har fått mig att bli en friare människa..med ett tydligare och klarare uttryckssätt

Så jag har nu hittat igen mig själv..
Den jag en gång börjar minnas att jag VAR och den jag ÄR..det är en befriande känsla
Efter år av vilsenhet i livets pressande och stressande labyrint



Det ÄR sååååååååååååååååå mycket som jag lärt mig OM mig själv
genom DIG och din klokskap

Då och då kan jag tänka
"undras hur mitt liv skulle sett ut om jag inte haft dig i mitt liv
som läromästare och vägledare
Du som gett mig modet att våga ge mig iväg ut på okända och otrampade vägar/stigar

TACKSAMHET över ALLA MINNEN som du och jag har tillsammans
Har gett mig många tankeupprätthållare från en outsinlig källa
då dom kommer från själva livskällan..kärleken
Den som fanns och som alltid kommer att finnas med mig vart än jag går
När jag tänker på dig och allt vi gått igenom
Från den dagen du valde in mig som flockledare..med ett delat ledarskap.. vid behov
Och där RESPEKTEN var huvudaktören

Det finns så MYCKET att skriva om DIG

Det har varit tårar,skratt,ilska,frustration,uppgivenhet,oförstånd ,glädje,LYCKA,stolthet
och en jäklar anamma känsla
Allt de och en blandning av vilsenhet och brist på tilltron under de första åren
Då jag då och då fick tänka VAD är det jag håller på med



TACK vare DIG TROR jag mer på mig själv nu och vet vem jag ÄR
med allt vad det innebär..så accepterar jag..
med ett sorgset inslag... DET som gått mig förlorat
Men vet...att jag nu står på mer stadiga fötter när stormarna tar vid

TACK KAJSA..för allt som DU gett och lärt mig..
Saknar dig gör jag..vi alla något fruktansvärt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar