onsdag 8 juni 2016

OJ OJ OJ



TUR är det ..att min omgivning har humor
Fast förtretligt ÄR DET ändå för mig
Lite som om jag vore ..eller som jag blir och känner mig
NÄR TRYGGHETSLARMET av MISSTAG GÅR IGÅNG och jag INTE hinner få stopp på det i TID
Utan det ilar snabbt som rackarn iväg till dom valda mottagarna
SOM i nödens stund skall komma till min undsättning..

Har insett att jag är för rörlig än för ett trygghetslarm
Och har för många djupa fickor
som jag i farten
när jag skall ut på någon av mina olika uppdrag ..stoppar ner mobilen i
Ja ni hör ju hur det låter som...tror det var fjärde gången i morse
Som trygghetslarmet utlöstes..innan jag hittade åt mobilen
och åter fick inse att det hann iväg till mina fem mottagare
innan jag hann blinka
DOM SOM jag nu väckte upp IGEN och åter snabbt fick skicka sms till
För att tala om att allt är ok


Tanken var god när jag gavs denna mobil med sitt alarmerande
Då jag lever som jag gör
Men det får nog vänta ett tag till på mig... DETTA TRYGGHETSLARM
För snart om INTE redan NU har allvaret i mitt SIGNALERANDE mattats av
Jag som tyckte att jag fått kläm på den där hyperkänsliga knappen
Skall se om jag hittar någon slags HÅRD passande ask/låda till denna hispiga alarmknapp
Men under tiden kommer jag att använda min andra mobil när jag är i rörelse

TACK ni mottagare för ert tålamod ..



Härifrån skogen önskar jag er alla en mild och tålmodig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar