onsdag 1 juni 2016

UPPSTICKARE och RETFULLHET



När tjälen är i rörelse
trycker den upp rötter,småstubbar och lite annat från marken

Vid en sån torrot hade ett av skogens djur uträttat sitt behov
man ser lingonen i spillningen

SEN hörde jag ett plask borta vid svängen i ån
Som visade sig vara en älg
Och jag kom då att inse
att jag reagerar som Kajsa när det är något nytt på gång

Först kommer frågorna
1. Vad var/är det 2.Det ÄR något där (kajsa.. vill du något)
3 åå..aaa det är/var..som nu en älg (Kajsa aha är det det du vill)
Då när jag vaknat till och greppar kameran.jaa då är ögonblicket förbi

Men för mig och Kajsa är det ett framsteg efter hennes indentifikationstänk

Så jag insåg att jag måste börja TRÄNA mig i
ATT reagera FÖRST..genom att ta upp kameran i skjutläge
Sen kan jag fundera hur mycket jag vill

Vad händer SEN joo den stora flygande giganten dök upp
Och jag skulle samtidigt locka in småkillarna..då den kom allt närmare
Då en kompis till mig berättade om..att när hon var ute
dök den upp och mot hennes lilla hund,som turligt nog var kopplad
Så av alla bilder som jag med stor spänning och glädje såg fram emot
skulle visa upp sig framför mig på datorn..blev inget av..vilken besvikelse
Och på den ENDA bilden som blev..ser man dessutom den där retfulla och taskiga fläcken

En annan slags giganter

kom körandes efter skogsvägen så det rök efter dom på den torra skogsvägen
Men dom ÄR hänsynsfulla när dom dyker upp ..och det TACKAR jag dom för
Dessa timmerbilar som är på väg efter timret inne i skogen

Och Biggles var vaksam ..och gav skall när han hörde något nerifrån skogen
på vår väg upp mot Söderå
En bra träning för mig att agera först..innan funderationerna
Fast nog är det väl lite märkligt ändå att de INTE kommer NATURLIGT
efter så lång tid med kameran och vissheten i sällskap
om det korta ögonblickens varande
som så snabbt drar förbi..och kanske aldrig visar sig igen.
BORDE JAG JU VETA ..suck

Sen var som alltid småviltsjägaren i farten och jagade fjärilar,mygg
jaa allt smått som rör på sig
uppe i luften såväl som nere på marken

Och jag gillar maskrosor..(åxå)deras färg,symbolik och nyttigheter
Och idag har dom pratat om att åskan nog dyker upp i eftermiddag
så jag är beredd..förberedd
Och det är varmt och vindstilla ute nu

Härifrån skogen önskar jag er alla en spontanitetens glädjefyllda Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar