torsdag 9 juni 2016

FIRANDET AV MIN SON

Förra Fredagen..Det vill säga Fredagen den 3 Juni
Fick min son.. efter tre och ett halvt års studier till socionom
sitt diplom

Vi var många där för att fira med honom

Många tänkvärda tal fick vi lyssna på och så vacker sång

-framförd av Janine

När så ceremonin med diplomutdelningen var klar..blev det kramkalas
Anar mig till att det låg både glädje och sorg i kramarna
Då dom har lärt känna varandra under studieåren

Efter ceremonin förflyttade vi oss till en kvarterslokal
Där vi alla skulle rymmas

Valet av present till min son var given..

En skål i sten(granit) med en vidhängande smidesfigur
Hade sett den när jag kollade in konstnärens alster på nätet
Då när jag köpte hjärtana till mina två döttrar
-som avslutade sina studier i fjol
Och föll direkt för den..då den är fullproppad med symbolik
Så det var inte svårt att övertala dom andra..som såg detsamma som jag

Det är Erik Forsberg..konsthantverkare i smide och sten, som tillverkat den
Och som jag varmt kan rekommendera er
om ni söker något speciellt..
www.forsbergsmide.se

Dom här orden slog bara ner..när skapelsen visade upp sig

"Släpp INTE taget om den DU ÄR
- ditt gedigna och unika jag"
............................


"Svik INTE dig själv
För DIG skall du leva med -i det LIV du fått
Om du blir sviken av andra-kan du gå därifrån
Men från DIG SJÄLV- kan du aldrig gå
Så svik INTE dig själv"
(livsvandrerskanisb

LYCKA till på din nya livsväg..med helt nya upplevelser i framtiden
Må den ge dig många "glitterstunder"
Som lyfter dig.. när vägen blir allt för knölig och jobbig att gå Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar