måndag 27 juni 2016

Uppklädd på cykeln

Igår tog jag cykeln till loppisen i byn
UPPKLÄDD i KLÄNNING och några drag med pensel genom mina ögonfransar

Kände jag mig redo att cykla iväg ..genom ett soligt Grannäs

För att om inte köpa något... så i vart fall ta mig en fika ute på altan
I sällskap med övriga besökare..det som alltid brukar ge en energikick
till både kropp och själ...så och denna gång
Där och då skratten blandades med prat mellan kaffeklunkarna och kakintaget
Det ÄR trevligt att sitta där ute på altan och få möta nya som mer in-nötta människor
För då får jag alltid några tankar och känslor med mig hem på pakethållaren

Köpte jag något då?
Faktiskt...ett passande läderskärp hittade jag...då det jag har är för stort
och bara kanar ner ...i tyngden av kniven och midjeväskan
som innehåller min kamera och mobil

IDAG bjuder vädret på REGN här i Grannäs

Härifrån skogen önskar jag er alla ..en energiladdande Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar