lördag 12 maj 2018

DET FINA I KRÅKSÅNGEN

När jag tog skogsturen med hundarna dök en kråka upp
som följde med/efter oss en bit på vägen

Och när vi stannande till slog den sig ner i tallen nära där vi stod
Där satt den en bra stund FAST den var inte särskilt talför,,som den annars brukar vara

När vi sen fortsatte att gå hemåt .. gav den sig flygande av
Och jag kom att tänka på alla dom där räkneramsorna som vi höll på med i skolan
Som den här "Kråkan satt på tallekvist.
Hon sa ett, hon sa tu,
ute ska du vara nu!"
Måste fråga mina barnbarn om räkneramsor förekommer nu också

Det är mystrevligt när såna här minnen dyker upp
Som nu för att en kråka gjorde oss sällskap i skogen

En skog där solen och molnen tjafsade med varandra OM vem som skulle få synas mest

OCH så börjar det nu grönska

Och så har jag varit i trevligt sällskap med några vänner idag , som bor någon mil bort
Vi har suttit ute på deras altan, fikat, pratat och umgåtts med deras två helt underbara charmtroll
Som ni förstår så har min dag varit mycket GIVANDE
Och den är inte ens slut ÄN
Hoppas den varit lika givande för er också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar