tisdag 1 maj 2018

STÄNGSEL och HÖJDPUNKT

Igår 2013?
UPPTOG stängslet hela min dag
För har man börjat riva ner tråd och pinnar måste man fullfölja det man påbörjat
Det är tråd som skall bytas ut pinnar som skall slås ner
Började först med stora hagen. för att sen övergå till gårds hagarna
kl 6 var jag klar och kroppen med . Så det blev ingen majbrasa för mig igår
Men sånt är livet. Ibland blir inte ALLT alltid som man tänkt sig det
Är glad över att stängslet NÄSTAN är färdiggjort

Och så red en gäng om tre förbi på vägen vilket fick mina hästar att sträckte på halsarna av nyfikenhet


Glad är jag över min hjälplastare. Den som min son köpte ut åt mig
Den både underlättar och spar/hushållar på mina kroppskrafter
när det är tunga och något otympliga saker som skall transporteras

Och NU kommer morgonens HÖJDPUNKT TRANORNA har anlänt
På åkern där dom brukar hålla till
Det var Biggles som upptäckte dom först

Ville inte störa dom så jag höll mig på behörigt avstånd när jag fotade


Må ni alla få en härlig FÖRSTA MAJ och glöm inte bort LEV och MÅ VÄL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar