onsdag 23 maj 2018

UTAN MIN FÖLJESLAGARE




Solen var uppe i en småkylig och tidig morgon skog
2015
Saknade den spankulerande tranan, som inte gick att se i morse

Och i ån skrämde vi iväg ett djur. En bäver- En utter?
Av plasket att döma var det ett större djur som försvann under vattenytan

Saknar min kamera , som inte funkar

Märker NU när jag inte kan använda kameran HUR stor betydelse den FAKTISKT har /fått i mitt liv
Den följer ju med på min livsvandring -vart än jag går..
är ju som ett klädesplagg som jag som tar på mig när jag vaknar

Den har fått mig att bli/vara uppmärksam, öppna upp och se
dom små detaljerna, variationerna, ljusets skiftningar, spåren efter de vilda
Och förändringarna i naturbilden från en stund till en annan - från dag till dag
Så det blir knepigt nu ett tag UTAN min följeslagare

Bilderna speglar ju mina upplevelser/det jag ser och dom ger mig dessutom orden
och en förlängd glädje
Så det blir nog lite glesare mellan mina inlägg framöver
Tills jag fått kameran i skjutläge igen
201605
Härifrån skogen önskar jag er alla en Okomplicerad och trevlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar