tisdag 8 maj 2018

FIRANDE

Har varit på ett besök i den stora och vackra staden UMEÅ
Ett besök som från starten hemifrån blev något stressig
Då det "jäklades" för mig. Turligt nog vaknar jag tidigt
Så jag hann ladda batteriet till bilen som inte ville starta
Men det andra DÅ bilen satt fast i den mjuka marken
behövde jag hjälp till för att inte gräva ner mig ytterligare
i den så lösaktiga lerjorden... och det fick jag
Hjälpen bidrog min granne med genom att dra upp min bil med sin
Sen var det full tryck på gaspedalen in mot Umeå och överraskningen för min son
Som INTE hade minsta aning om vad vi "släktingar" hittat på
Han fyller ju snart 40 år och det ville vi uppmärksamma INNAN dess
Fast han fyller inte förrän den 14 maj
OCH jag klarade av att INTE avslöja något för honom UNDER tiden som vi umgicks
Fram till kl halv två. Då alla skulle vara samlade för att gratta honom
Hemma hos yngsta dottern, hennes sambo och deras två myskatter höll vi till

Trevligt hade vi och gott åt vi
Sov över gjorde jag i sonens säng DEN han upplåtit åt mig Själv tog han soffan i anspråk
Och VILKEN SÄNG sen. Den var mjuk men inte för mjuk
En mycket skön och omhändertagande säng som jag sov gott i
Vaknade gjorde jag INTE kl 4 eller 5 INTE heller 6 nää först vid 7
Men då gick jag inte upp ändå utan låg kvar till omkring halv 8 och bara njöt
Så nog är det skillnad på säng och säng då man numer tillhör "prinsessan på ärten" sorten
Ni vet hon som kände av en liten ärta under alla madrasser.
När jag sen rattade bilen hem VAD fick jag då hitta i min handväska
Joo 3 olika sorters chokladbitar som min son lagt dit för mig att stoppa i mig under färden hem
Det var en glädjeöverraskning de TACK för den också för de mysiga och upplyftande samtalen
Tacka vill jag också min granne Kjell som tog hand om mina djur medans jag var ute på vift

Härifrån en blåsig skog önskar vi er alla ett fint avslut på denna Måndag
och ett härligt uppvaknande till TISDAGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar