lördag 5 maj 2018

OAVSETT VÄDER



Vid regn Det som så frikostigt vräkte ner häromdagen.
Det bekymrar vare sig hästarna ,mig eller Quvintuss
Vi är ute ändå.
Men se hundarna DOM vägrar att gå ut och bli blöta om tassarna
Stor jägaren han som är KATT drar ut ändå på jakt OAVSETT väder

Här sitter han uppe på stor stenen TÅLMODIGT inväntande sitt byte

SEN så har dom efterlängtade dykt upp

3 stycken lyste solgula i den annars så torftiga dikesrenen
Glad blir jag av att se dom

och så dom två svanarna som gled fram på vattnet en bit bort från vid Å-bron
(då jag hade hundarna med mig höll jag mig på avstånd för att inte störa dom)

Och solen den lyser och hästarna går nu i den snöfria stora hagen ,visserligen "blötlagd " här och var
Vilket hästarna tycker är skönt att rulla sig i då det ger lindring åt den fällande pälsens kliande.

Må ni alla få en glädjefylld och härlig Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar