torsdag 17 februari 2011

KANALEN ÄR ÖPPEN


Ljuvligt att kunna höra igen
Att slippa ha ljudet inuti sig själv
Höra sina egna fotsteg Sin egen röst som i en burk
Som för någon dag sedan,när jag skulle gå över vägen
Och SÅG i ögonvrån ,det jag INTE hörde..Bilen som kom

Efter att ha varit avstängd...utestängd
från de flesta ljud ,som det kännts, i en evighet
Blev förvåningen STOR ,när jag fick upp kanalen i örat
Att jag hörde SÅ BRA,som jag gjorde

Får nog ta det lite försiktigt så här i början
Så jag inte får hörselskador.

Hade glömt bort ,HUR bra jag hörde
Inte för att jag tagit det för givet
Det där med att kunna höra
Har bara inte tänkt på det..

Fast jag för något år sedan, råkade ut för samma sak
Så har det fallit ner i glömskans brunn
Får skynda mig att stoppa in det, i minnenas skafferi
Det är bra att plocka fram OM jag skule råka, för ett ögonblick
glömma bort HUR det var
OM jag träffar någon ,som har problem med sin hörsel


Jag gläds över tanken på
Att kunna HÖRA och samtala med mina barn-barn
Som kommer i helgen
Och hänga med, när byn har sitt årsmöte på lördag
Känner mig frii och glad
Det här måste bara firas ...
Önskar er alla en GOD NATTs SÖMN

2 kommentarer:

  1. Vålkommen tillbaka till oss hörande!

    SvaraRadera
  2. Morrn Blir lite mindre komplicerat och otillgängligt :0) att snacka med mig nu..

    SvaraRadera