fredag 29 juni 2018

11 ÅR

Grattis. Grattis och så GRATTIS igen
Idag fyller DU mitt äldsta barnbarn 11 år

Minns som igår när du föddes

och alla åren därefter som jag följt dig , på din vandrings utvecklingssteg

Fått lyssna på dina kloka tankar och funderingar
En strålande stjärna som med omtankens och förståelsens inkännande och KLARA blick
Ser ut över världen
Hoppas att det NYA året ser till att ta VÄL HAND OM DIG på ALLA sätt och vis
STOR VARM KRAM till DIG

Det finns MYCKET som du sagt till mig och som jag aldrig glömmer-
Några påminns jag om - särskilt då NÄR jag vill ge upp
Minns jag dom här orden

"Mormor ..man får aldrig GE UPP förstår du
man måste försöka OM och OM igen
Tills man klarar av det"
Det sa du när du för "20" gången rödblommig och svettig försökte ta dig upp för röret i lekparken

Det som du till sist lyckades med

Minns DU när vi skulle smyga oss ut DU och jag till stallet i den tidiga morgontimman
och för att inte väcka dom sovande fick du låna mormors kläder

Det känns så förbaskat FINT skall du veta att få vara DIN mormor
STOLT är jag så det svämmar över








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar