måndag 11 juni 2018

EN ÄLSKARES MATBESÖK

NU har jag sett den katt som jag hört talas om så länge
Den som Sobella AV BESKRIVNINGEN att döma - hade sin hedersstund med
Den var här på ett besök igår ..det gillade inte Quvintuss
Det var som vanligt Biggles som talade om att nåt var på gång där ute
så jag gick mot ytterdörren för att se efter DÅ hörde jag det
En katt som fräste ilsket Det var min som INTE gillade besökaren
Som var en STOR och STILIG herre..Quvituss såg ut som en kattunge bredvid den
Ni skulle sett den med sin svans, vars färger precis inte harmoniserade med övriga kroppen
då den stack ut på flera sätt .i mer än en betydelse
En katt lätt att minnas och känna igen
Och så stoiskt lugn han var

Trots Quvintuss surmulethet gick den bara SAKTA med huvud högt ifrån gården till synes obrydd
Med ett kroppsspråk som tydligt sa
" Ta de bara lugnt pysen -jag tänker inte bråka med dig . jag skall gå härifrån så VAR BARA LUGN"
Men för att säkerställa att den gick sin väg följde Quvintuss efter den
Något bråk blev det inte Han är en orädd katt min katt
Herrn som var på besök verkade vara en klok katt som av erfarenhet lärt sig
Att behålla sitt lugn när han inkräktar på andras revir
Han har nog dessutom hittat åt var det finns mat att hitta här
Det förstår jag nu med tankar på åtgången
Fast det kan ju även vara andra, som och så tittat förbi-Förutom skatorna då
För där det finns mat där finns det matgäster av alla de slag

Tyvärr fick jag inga bilder på katten att visa er Då jag hade tagit av mig bältet med kameran på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar