torsdag 7 juni 2018

ELDFÄNGT och SKÅDEOBJEKT

Hallå ,hallå. Här kommer morgonens rapport från skogen
Där humöret på skogstrollet är eldfängt
Vilket betyder att jag släppt lös min irritationsilska UTAN förbehåll
eller något återhållsamt farthinder
FÖR Grejer som INTE funkar utan är så vekt konstruerade för det dom är avsedda till
Får mig att släppa ut frustrationen
Som den här ställningen
som är avsedd att hänga kläder på och med hjul på för att lätt kunna förflyttas
Så HIMLA BRA och PRAKTISKT tänkte jag EN STUND
Tills jag hängde kläder på den.
För det som den är avsett till HÖLL den INTE för
Kanske är den bara ett skådeobjekt, SOM MÖJLIGEN TÅL
Att hänga upp ETT lättviktsplagg på till PRYDNAD
och inte heller flyttas på Grrrrr
Så nu blir det till att försöka komma på en ny lösning IGEN

Härifrån skogen där en MOLNIG morgonen mötte upp mig, men med ett hyffsat vänligt humör
Önskar jag er alla en irritations-befriad Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar