torsdag 28 juni 2018

FLADDRANDE ANTIKTANKAR

GOD morgon

Jaa jag säger då det.
Mitt tankearbete fick mig att le och på ett vis
bli HELT OBEGRIPLIGT, när jag tänkte på TIDENS olika mätningar/värderingar
Så här är det- jag går in då och då på Tradera, när jag behöver något, då dom säljer både nytt och begagnat
Och jag har gjort MÅNGA fynd och på köpet fått lära mig att SE varans beskaffenhet och vad som är modernt
Som det här med MÄRKESKLÄDER som jag ALDRIG tidigare ens FUNDERAT på eller haft någon kunskap om
Och så har jag fått upp ögonen för det här med Shaby chic och antikt
Som när jag fått syn på något som jag känner igen. Då har jag börjat RÄKNA bakåt i tiden och har då fått inse
ATT jag har en del kläder och annat som går under Shabby chich eller antikt
(Som numer är MODERNT igen)
Det fick mig att gå igång FÖR HELA jag tillhör ju numer det epitetet
Som när jag har blivit tillfrågad om min hårfärg har jag svarat att jag är antikblond
Så fortsatte jag mitt tänkande och jag log vid tanken på det jag kom på
Att Shabby Chic och det ANTIKA besitter numer ett HÖGT värde och är därför eftertraktade/ inne/modernt bland många människor
AHA ..DIT hör ju och så vi "åldringar", som nått fram till det aktningsvärda
"suck" vi är nog lite förbisedda /bortglömda där ELLER så har bara polletten inte trillat ner ÄN
Om värdet av de människor som nått fram till den ANIKA/Shabby Chic eran

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en värdefull Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar