onsdag 20 juni 2018

ANKOMST I REGN

Till Bjurholm åkte jag in I GOD TID för att hämta mitt barnbarn

Då vägarbetet var i full gång efter sträckan mellan Balsjö och Bjurholm ville jag inte chansa på tiden
Eftersom han kom med bussen från Umeå - med en tidigare buss än den reguljära
Då han åkte med Vilhelminabussen som kör förbi Bjurholm på sin väg norröver
och det inte finns någon anslutningsbuss till Grannäs vid den tiden
Hämtade jag honom där

Det regnade och än värre dagen efter då vi överraskades av en intensiv störtskur då vi var ute på sök efter grodor/paddor

Och inte nog med det
Vi fick en ordentlig dusch till av en förbipasserande timmerbil när vi gick efter storvägen
Som gjorde vad den kunde för inte komma nära oss så gick det ändå inte att undvika kallduschen
FÖR det var vattenpölar överallt Ett gott skratt fick vi på köpet
Vi ser på fotboll och jag får lära mig en hel del om sportens regler och tänk

och mellan varven håller vi till ute
Må så gott allihopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar