lördag 2 juni 2018

DUNKSMÄLL och HELGVILA

God morgon att vakna till denna Lördag som HÄR bjuder på sol och MYGG

Så här var det
En eftermiddag häromdan hörde jag ett högt dunkande
Likaså hundarna som gick igång
Så jag öppnade fönstret på övervåningen , där jag höll på med ett sorteringsarbete
för att se efter vad sjuttsingen det var som lät

Då fick jag se den skyldiga i full aktion MED

att använda det TUNGA utebordet att klia sig på

Det var när bordet lyftes upp i kliandet som dunksmällen hördes
Då det är ett bord med 2 skivor till, som går att fälla ut


Jaa jag säger då bara det. Skönt tyckte då Jupiter i vart fall att det var

Nu när myggen börjar dyka upp i större mängd. Särskilt Jupiter verkar dom tokgilla
Även om dom tar sig en och annan blodslurk från oss andra också

Härifrån skogen där dagen inte än gjort entre
och där vi skulle behöva lite regn , som över allt i vårt land
För även om vi gillar solen så börjar naturen nu vara törstig
Önskar jag er alla en sinnesmjuk och behaglig helgvila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar