fredag 1 juni 2018

TYDLIGHETENS KOMMUNIKATION

God morgon.
Att vakna till gårdagens kvällssol -20.00

Djur har en tydlig direktkommunikation i nuets närvaro
Som igår när vi drog till skogs och jag vände mig om för att kolla efter Moltas
Satt han kvar vid Åkanten vid den bortre överfarten
Tittandes på mig Sen ner mot ån och så tillbaka till mig
INTENSIVT stirrande med sin fråga "får jag hoppa i"
Huvudrörelserna blev mer tydligt bestämda när han inte trodde att jag fattade

"OK då ..du får hoppa i " Men vattnet verkade inte så lovande
för han klev upp efter första doppet

Vattnet i ån har minskat rejält SÅ det är grunt
OCH nu är fiberblåsarna klara
Så igår kväll blev min INFART tillskottad och tillplattad av min hyresvärd
Så nu är den utan hinder- helt obehindrat över-körklar

av min
Härifrån en solig morgon med mer mörka moln åt Västernorrland till önskar jag er alla en ljuvlig Fredag och helg till första bildens kvällssol kl. 20.00 igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar