tisdag 26 juni 2018

SOM EN BLIXT FRÅN EN KLAR HIMMEL

Det finns några upplevelser som starkt påverkat mitt liv.
En som jag INTE ens tänkt på/förstått vidden av VILKEN betydelse den haft för mina val/beslut här i livet
ÄNDÅ
Har den funnits med i de uttalade orden och i mina vägval
Men så för några dagar sedan insåg jag helheten i det jag inte fattat
Ni vet det här med en "som en blixt från en klar himmel "
Så här är det jag har bara EN njure
Det fick jag berättat för mig när jag skulle donera en njure till min syster
efter det alla undersökningar var klara Vilket blev en chock
Det detta har fått till följd - har jag förstått

Är den grundläggande och främsta a anledningen till att jag BOR här i skogen
Att jag valt bort de flesta/mesta smärtlindrande tabletterna
Att jag dricker bara vid enstaka och mer festliga tillfällen alkohol
För i och med omtanken om min njure och mina tillkortakommande tvingades jag tänka ut olika strategier
För hur jag skulle kunna hålla kroppen i rörelse HUR jag än mådde
Det måste vara något som var starkare med större dragkraft och där ingen stress råder.

Det blev en häst KAJSA och flytten hit till Grannäs
Det kunde "gått åt skogen" Det var en chansning En övertygande livskraft som fick mig att våga
Och det lyckades ju. Tänk ändå vad livet är fantastiskt märkligt
och så många olika vägval det finns när man väl inser det
Jag hade som INGET val Så såg jag det då ÄN att bara kasta mig ut i det okända
och ta reda på OM det kunde hjälpa mig att bygga upp det som var helt
så det orkade med att bära på det som var "trasigt" och hålla min njure alert
(Man klarar sig utmärkt med en njure )
Undras hur mitt liv skulle sett ut då OM inte min njure min kropp fått föra min talan
Då hade jag kanske käkat alla tabletter, druckit alkohol och levt i missmod
Ni förstår ju nu hur viktigt det är att lyssna på sin LIVSKRAFT
Även om det ibland kan vara jobbigt FÖR då måste man göra något åt det
För förändringar HUR dom än ser ut MÖTER alltid på ett visst motstånd.Då man vill hålla sig kvar i det kända

Härifrån den livgivande och stärkande skogen önskar jag er alla en Tisdag som TAR VÄL hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar