lördag 30 mars 2019

FASTSUGANDE BLÖTSNÖ

Den blöta gårdsplanen hade frusit till i morse
Såå Sigge gick glatt ut UTAN någon övertalning från min sida och utan sina
Som Christina skrev/kallade dom sockeplats på tassarna
Ett namn jag inte hört sen mina barn växte upp och som jag undrar om dom ens finns idag
Förutom till hundar då Christina :)
I alla fall så var det så här

På skogsturen DÅ Sigge hade "skorna " på tassarna - kunde jag inte låta bli att le
Lite taskig kände jag mig..men det gick bara inte att låta bli
För när Sigge skulle stifta bekantskap med det han hade på sig Såg han ut därefter
i sina försök att gå- för att komma undan skorna

Nu är dom här nog mer något för statshundar/promenadhundar tänkte jag i snabbhetens bedömning
och Inte för frisläppta skogshundar

Men när jag sen drog åt kardborrebandet efter första tappet så satt dom kvar
Ända tills Sigge som är en ORDENTLIG hund skulle uträtta sitt mer fasta utsläpp
Då gick han en bit bort, som han alltid gör Bortanför vägen och upp mot skogskanten i snön
DÅ tappade han EN "sko" i den fastsugande och blöta snön (dom andra satt kvar)
Och jag till att hämta den Medels ålning fram mot målet
OCH det gick hyffsat DIT Men när jag skulle vända om
STÄLLDE jag mig upp DÅ min arm inte bistod mig i den ålande svängen

PLUFFS- Så sjönk jag ner till midjan
Jaha tänkte jag HUR skall jag nu ta mig härifrån och upp
Från den fasthållande ,blöta och porösa snön
Men jag lyckades till slut .. MEN jag GÖR aldrig om det
Så passa er för snöhögarna för dom är INTE att lita på med någon fasthet

För NU är våren igång med sitt snösmältningsuppdrag
Härifrån skogen önskar jag er alla en förträfflig Lördag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar