onsdag 13 mars 2019

ORDET FÖR DAGEN-GEMENSKAP

GOD morgon- 13 minus här
Men då luften var fuktig kändes det inte så kallt

Och igår beslöt jag mig för att i det SOLIGA vädret besöka Göta
Vilket ALLTIID är trevligt och berikande
För hon kan berätta om tid som gått OM människor som levat och verkat då
för länge sedan - här i Grannäs
I en tid då människor levde på ett annat sätt än idag
Det är något som jag gillar att höra och jag fylls alltid då
Med en beundrans känsla i tankar på vad dom fick kämpa
Men och så den sammanhållning dem emellan
och HUR mycket/många människor det bodde i byarna då
Den här småmysiga känslan som uppstår i en närhet till människor jag aldrig träffat
Men ändå kan kännas som att jag vet vilka dom är/var
För när Göta berättar -levandegörs människorna och tiden dom verkade i

Alla människor borde LYSSNA -innan det är försent
På vad generationer FÖRE oss har att berätta
FÖR det ger andra proportioner Ett annat synsätt
En mer ödmjuk känsla inför livet och vad det egentligen går ut på

Storskalighet i all ÄRA Men nog är det något väldigt viktigt och betydelsefullt
Som saknas i vårt samhälle idag Det sammanfattar jag i ett ord
GEMENSKAP i en närhet/närvaro -över åldersgränserna
Lite av det som ÄN lever kvar här i Grannäs

ALLT det tänker jag och så och ofta på när jag vandrar uppöver mot Söderå
Där Göta en gång bott

Den "gamla" boplatsen där än marken/området/träden och så kan berätta om en förfluten tid

I år fyller Göta 93..

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en uppfriskande Onsdag i gemenskapens närvaro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar