lördag 2 mars 2019

FÖRNÖJELSE

Har varit till stan -blev skjutsad dit av svärsonen
Blivit bjuden på middag och fått presenter och så SOVIT över

Bl-a en ny KAMERA fick jag EN som är bra på att zooma in
det åtråvärda som är lite längre bort
Och som den förra kameran INTE var så bra på

Så nu ni är jag redo när alla vår gäster anländer
Och dem som legat i djup dvala och som snart vaknar upp

För den trevliga och mycket uppskattade uppvaktningen
Tackar jag mina barn med respektive, samt mina barnbarn

Sen så har TORRGRANEN blåst omkull i hagen
Det var min granne Tage med den vackra Rakel i sällskap som såg det
När dom i förmiddags tog en promenad förbi PÅ VÄGEN där jag bor

Den hade fallit omkull på ett bra sätt INTE in mot hagen
Men väl sabbat några pinnar och tråd
Så det var det första jag fick fixa till
Trädet överlämnar jag med varm hand till proffset

Härifrån skogen där vinden är igång och skaren har lagt sig över marken
Önskar jag er alla en HÄÄÄRLIG Lördag
Och Tackar Kjell som tog hand om mina hästar och hundar
Då jag roade mig i stan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar