måndag 1 november 2010

GÅRDAGENS EFTERDYNINGAR

Kylan som besöker natten ,lämnar spår efter sig på marken
Vi får gå försiktigt, till nedre hagen, Hästarna och jag
Kajsa som inte sett Biggles med sin tratt tidigare
blev förbryllad över det hon såg,som skymtade förbi i mörkret



Själv är jag ute på hal is
Nya känslor,händelser,skeenden i livet ,har dykt upp
något börjar förändras
Man får se och känna på det som varit
i ljuset av det nya.
en annan tid ,ett annat skeende i mitt liv
Då jag handlade ,kännde,valde och betedde mig annorlunda
Beroende på många olika saker
Erfareheterna,jag tillskansat mig , bär mig nu på starka armar
När returspolningen startar och jag få gå igenom allt som hänt i mitt liv
Som är relaterat till, det jag nu går igenom och känner
Ibland kan jag få skratta,åt hur jag tänkt ,och betett mig ,över mina rädslor
Över det jag inte hade kontakt med,som var jag
Lika ofta har jag fått gråta,över det jag inte förstod mig på,då
Det är lite mer ändå, NU, som att sitta och titta på en film
Där jag själv varit/är huvudpersonen
För ibland känns det som om det inte var/är jag
Ty jag var inte medveten om hela mig själv då
Det är jag inte heller nu Det tar nog hela livet att klura ut det
Men jag har fått en inre trygghet och visshet över vem jag är
Vad som är viktigt och betydelsefullt för mig i livet
Jag vågar vara mig själv och det betyder Att även om det blåser kalla vindar
Står jag pall i stormen
ÄVEN om jag svajjar till..glider lite i ishalkan
GOD MORGON...en NY dag väntar på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar