lördag 27 november 2010

ADVENT


NU har den kommit FÖRSTA advent
Det är första steget ,fram, till julafton
Är alltid bärare av dubbla känslor innför julen
Jag ÄLSKAR gemenskapen,när vi alla samlas
I år blir det hemma hos min syster och hennes man
Dom bor i ett hus, som är byggt för gemenskap
Ett STORT kök med vedspis och en öppen spis
som sprider sitt värmeknaster
Vi blir riktigt många
Då det tillkommit människor, i takt efter det att tiden gått
Barn som fått barnbarn,som har både farmor,farfar,mormor,faster,farbror
mostrar,morbröder,kusiner
Andra/alla som träffat partners,som tillkommer
Alla vill ju dela,med varandra JULEN
Därför gillar jag västerbottensgårdar
Dom ÄR byggda för samvaro
Att samtala i vardagsbestyren ,allt medans man lagar mat,bakar,diskar
smågnolar eller tar en sväng om till musiken
allt medans maten puttrar på spisen
Har en gång i tiden bott i ett sånt hus
OCH vad jag saknar det

Sen kommer då dubbelheten in
Tänker på dom som är ensamma,sjuka
Som inte har någon där att få dela gemenskapen med
Jaa jag vet Jag har hört det åtskilliga gånger
Att SÅÅÅÅÅÅÅÅ kan man inte tänka
Joo det kan man För kan man göra något åt det
Att bjuda in någon, som man vet sitter där ensam
Så kan man göra det Och kan man inte det
Så finns ju tacksamheten att känna
Att man inte behöver vara ensam
Att man har någon där att dela gemenskapen med
Nu vill jag önska er alla
en ljus och härlig första advent


och sända en tacksamhetens tanke
Till er ALLA ,som på olika sätt,finns i mitt liv KRAM

2 kommentarer:

  1. Så kan man absolut inte tänka! Man ska vara glad för det man har och de som inget har får skylla sig själva!
    De behöver ju inte vara ensamma. De kan ta sig i kragen och göra något åt sin ensamhet!
    .............. men jag tänker precis som du!
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Tjena utsiktsposten och GOD JUL du med..K.a.

    SvaraRadera