tisdag 2 november 2010

EN sömnlös natt med intensiva besökare




God morgon
Det är inte bara av ondo, att ligga sömnlös
Ty i natten kommer olika tankar och känslor på besök
Såna som annars inte skulle vågat hälsa på
eller ens getts minsta utrymme åt
Så idag känner jag mig som nytvättad inombords
Redo att ta itu med svaren, som givits mig av besökarna

Igår,på dagen ,fick jag en enerkick
Ett förändringsbehov
Så det bäddades nog för nattbesökarna, redan då

Jag gjorde något, som alltid bjudit mig största motstånd
Att försöka få ordning på kläderna
Även fast viljan kan vara stark, att ta tag i klädhögen
Så har man ingen stans att stoppa in dom i ,sjunker motivationen rejält

Så kom jag på att flytta på lakanen
Dom är ju inte så stor ruljans på,som vardagskläderna
Sååå nu har jag fått till det riktigt praktiskt

Lakanen,dom ligger nu i garderoben,i väntan på någon ny energikick
och idekläckning,från min sida
Rom byggdes ju inte heller på en dag
Så dom lär nog få vänta ett tag till
Önskar er alla en dag ,fylld med nya,kraftfulla energinytändningar
Själv tänker jag ta det LUGNT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar